סיפור הצלח”ה

אימוני הספורט החכמים של מולטי סקילס מעצימים את ילדי ראשון לציון

 

תמיד מרגש אותנו לעבוד עם ילדים, אבל כשנפלה בחלקנו הזכות להשתתף בפרויקט חשוב וערכי מאין כמוהו – מרכזי הצלח”ה (הכלה, צ’ופרים, לימודים, חברה והעצמה) – התווסף לתחושת ההתרגשות גם סיפוק עצום.

מרכזי הצלח”ה הם מרכזי למידה ותרפיה מטעם עיריית ראשון לציון, הפועלים בבתי הספר בעיר לאחר שעות הלימודים. תכנית מרכזי הצלח”ה מיועדת לילדים המתמודדים עם אתגרים לימודיים וחברתיים שנמצאים במסגרת החינוך הרגילה, ומספקת להם פעמיים בשבוע לאחר שעות הלימודים, 3 שעות העשרה ופעילות הפגתית לצד ארוחה חמה, בנוסף לסדנאות העצמה וטיולים לאורך השנה. כל הפעילויות בתכנית מתבססות על העצמת התלמידים והעלאת הביטחון העצמי שלהם, מתוך הבנה שאלו יביאו לשיפור גם בביצועיהם הלימודיים והחברתיים.

האתגר: העצמת ילדים עם קשיים לימודיים וחברתיים

הנהלת מרכזי הצלח”ה חוקרת ומעשירה ללא הרף את מאגר הידע והשיטות בתחום זה, המתעדכן כל הזמן, והבינה את תפקידה החשוב של פעילות גופנית בתהליך ההעצמה והעלאת הביטחון העצמי אצל ילדים. לכן פנתה הנהלת מרכזי הצלח”ה אלינו בחברת מולטי סקילס לצורך בניית ויישום תכנית לפעילות גופנית שתואמת לערכים ולמטרות של פעילות המרכזים, אשר תורכב מ-3 שעות שבועיות של פעילות בקבוצות קטנות (עד 10 ילדים בקבוצה).

למה בחרו במולטי סקילס?

לצד הענקת מענה לאתגרים העומדים בפני התלמידים בכל שכבת גיל, העקרונות שהנחו אותנו בתכנון ויישום התכנית היו להעלות את תחושת המסוגלות של הילדים, לשפר את יכולת הביטוי שלהם מבחינה מילולית ופיזית (בהתאם לסיטואציה), לייצר תלכיד קבוצתי ולאפשר לכל פרט בקבוצה להתחבר לפעילות גופנית מהמקום האישי שלו.

את העקרונות הללו יישמנו באמצעות אימוני הספורט החכמים בשיטת WSTM המשלבים אתגרים קוגניטיביים שמייצרים לעיתים סיטואציות רגשיות כגון תפקוד בתנאי לחץ, תלות באחרים ויציאה מאזור הנוחות מצד אחד, ומן הצד השני – התמודדות עם הצלחה ויכולת לשמור על פרופורציות גם במצבים אלה (בשני המקרים תפקידו של המאמן הוא לזהות ולתווך לתלמידים את הסיטואציה, ולסייע בעיבוד הרגשות שצפים בעקבותיה).

שיטת אימוני ספורט חכמים מבוססת על עקרונות מדעיים ופדגוגיים, ומשלבת פעילות גופנית אינטגרטיבית שמכילה 3 ממדים: הממד התנועתי, הממד הקוגניטיבי והממד הבינאישי, באופן שמייצר גירוי ואינטראקציה בין אותם אזורים שונים במוח ומאפשר את פיתוח המיומנויות הקשורות אליהם:

  • מיומנויות תנועתיות: שילוב מיומנויות קואורדינטיביות ומיומנויות יסוד עם היבטים טכניים.
  • מיומנויות קוגניטיביות: פיתוח המסוגלות האישית, תפקוד בתנאי לחץ, חשיבה יצירתית, קבלת החלטות, קשב וריכוז וחשיבה אינטגרטיבית.
  • מיומנויות בינאישיות: פיתוח מנהיגות, שיתוף פעולה, הדדיות, שייכות, תקשורת גלויה וסמויה התמודדות עם יתרונות השונות האישית בקבוצה.

במהלך תכנית האימונים הרכבנו תרגילים קצרים ומגוונים בהתאמה לגיל התלמידים בכל קבוצה, ליכולות האישיות בהיבט הקוגניטיבי והתנועתי ולמאפייני דפוסי הלמידה שלהם. בעקבות פידבק שקיבלנו מהצוות, מהתלמידים ומההורים הבנו שבנוסף לכך שהגברנו את תחושת הציפייה והרצון הגובר של הילדים להגיע ולהשתתף בפעילויות המרכזים, גם העלינו את תחושת המסוגלות העצמית שלהם, סייענו להם לפתח כושר מנהיגות וכן שיפרנו משמעותית את יכולות הקשב והריכוז, קבלת ההחלטות, יכולת העמידה בתנאי לחץ והחשיבה היצירתית והאינטגרטיבית של הילדים. באמצעות הכלים שרכשו במהלך ביצוע התרגילים המתמקדים בפתרון בעיות כקבוצה, בהם הדגשנו את היתרון שבשיתוף פעולה לעומת תחרותיות – אף הצלחנו לשפר את רמת התקשורת בין התלמידים.

 

תודה למנהלת מרכזי הצלח”ה ולרכזות על שיתוף הפעולה הפורה

נמשיך לאתגר את המוח בתנועה בהצלח”ה גם בשנה הבאה!

שיתוף

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מה האולימפיאדה מלמדת אותנו על העברה של מיומנויות? / חי סיני

מעבר מענף לענף? יש דבר כזה! לקראת האולימפיאדה הבאה עלינו לטובה במהלך החודש האחרון עלתה לכותרות הקשתית הישראלית מיכאלה משה, ענף הקשתות מעולם לא היה כה מסוקר כפי שסוקר בתקופה האחרונה. הסיבה לכך היא כי הקשתית שעד לפני כשנה וחצי

קרא עוד...

כמה זמן מהאימון שלך מוקדש לפעילות ומה הילדים עושים בזמן הזה? / חי סיני

איך מודדים אימון מוצלח? אחד המדדים העיקריים לאימון מוצלח נובע משני דברים עיקריים: מה היתה רמת המעורבות של הילדים ועד כמה הם היו פעילים? מה מידת ההנאה שלהם? באופן לא מפתיע שני הדברים הללו קשורים האחד בשני. מחקר השוואתי שפורסם

קרא עוד...

ארבע אסטרטגיות באימון ילדים / חי סיני

בשונה ממה שנוטים לחשוב אימון ילדים זה נושא מורכב. הוא מצריך הבנה של תחומי דעת שונים ואת היכולת לשלב בניהם בצורה כזו שתאפשר לקדם את הילדים מתוך חוויה והנאה, אך עם למידה משמעותית שתקדם אותם ותייצר אצלם מוטיבציה פנימית לעסוק

קרא עוד...
דילוג לתוכן