השתלמויות מורים

השתלמויות ייעודיות למורים – תנועה, חינוך והתפתחות במאה ה-21

המציאות המשתנה של המאה ה-21 מביאה עמה אתגרים חדשים, ובראשם הירידה בתנועה ובפעילות גופנית, שמשפיעה על תפקוד הפרט והקבוצה בהיבטים רבים. היום, אנו יודעים כי פעילות גופנית היא לא רק "פריקת אנרגיה", אלא כלי משמעותי למיקוד עצמי, הפחתת לחצים ומתחים, שיפור הקשב והריכוז ותרומה משמעותית לשלומות של האדם לאורך כל שלבי חייו.

חשיבותה של למידה בין-תחומית מבוססת תנועה

מחקרים עדכניים במדעי המוח מוכיחים כי שילוב תנועה בלמידה בין-תחומית מעודד התפתחות כישורים רכים, כמו יכולת קבלת החלטות, שיפור עבודת צוות, והעצמת יצירתיות. תנועה אינה רק תוצר של למידה, אלא גם מניעה ומחזקת את תהליכי החשיבה. על מנת לשלב זאת בחינוך, נדרשות שיטות פדגוגיות מתקדמות שמותאמות להבנת עומק של עקרונות הלמידה.

ההשתלמויות שלנו מרחיבות את ארגז הכלים הפדגוגי

במסגרת ההשתלמויות הייעודיות שלנו, ניקח את הצוות הפדגוגי למסע של היכרות מעמיקה עם עולם התנועה, תוך שימת דגש על יישום עקרונות פדגוגיים להנגשה ופיתוח תכנים. מטרתנו היא להעניק למורים כלים שיאפשרו להנגיש תכנים לילדים באופן מעניין, מרתק וייחודי, תוך חיבור בין עולמות התנועה, החינוך והלמידה הבין-תחומית.

מטרות התוכנית

  1. היכרות עם עולם התנועה האנושית ותהליכי החשיבה שהוא מבוסס עליהם.
  2. כלים לפיתוח אינטגרציה בין תחומי דעת שונים לתנועה.
  3. הנגשת כלים פדגוגיים ללימוד תנועה במרחב הבית ספרי, על בסיס תחומי דעת מגוונים.
  4. הטמעת עקרונות העבודה בקרב הצוותים הפדגוגיים בצורה פרקטית ומעשית.

שיטה יישומית ומותאמת לצרכים

תוכנית ההשתלמויות שלנו מותאמת באופן דיפרנציאלי לצרכים ולאתגרים של כל מוסד חינוכי. במסגרת התוכנית:

  • נמפה את הצרכים והאתגרים יחד עם צוותי ההנהלה וההורים.
  • נבנה תוכנית הכשרה מותאמת, הכוללת מועדים והיקפי פעילות מדויקים.
  • כמו כן, ניתן לשלב פרויקטים יישומיים במהלך ההכשרה.
  • נקיים מפגשים קבועים עם הצוותים הפדגוגיים לדיונים והתאמות.

תהליך זה מבטיח למורים לא רק למידה חווייתית, אלא גם יכולת ליישם את הכלים הנלמדים בשטח לטובת שיפור חוויית התלמידים והתפתחותם.


ומה עוד?

במסגרת גישה אסטרטגית ותהליכית, ניתן לשלב – בנוסף להשתלמויות או במקביל להן – תהליך ליווי אישי ומעמיק לצוותים החינוכיים. תהליך זה נועד להטמיע את שיטות ההוראה בצורה אפקטיבית, תוך התאמה ואיפיון סביבת למידה פעילה במרחב הבית ספרי. מטרתו להפוך כל חוויית למידה למהנה, מעשירה ומשמעותית, הן עבור התלמידים והן עבור המורים. יישום התהליך יוביל לשיפור הישגים לימודיים, רווחת התלמידים והאקלים הבית ספרי, וייצור סביבה חינוכית שמקדמת צמיחה, יצירתיות והנאה.


הכרה במערכת החינוך

מספר התוכנית במאגר התוכניות החיצוניות של משרד החינוך: 20321. תוכנית זו מוכרת ומוערכת במערכת החינוך, ומספקת פתרונות אפקטיביים להטמעת תנועה ולמידה בין-תחומית בבתי הספר.

שיתוף
דילוג לתוכן