קורס מאמנים לפיתוח יסודות ספורטיביים בילדים ונוער

קורס מאמנים לפיתוח יסודות ספורטיביים בילדים ונוער

רקע והקדמה

בשנים האחרונות גובר השיח סביב חשיבותה של הפעילות הגופנית בגילים הצעירים לאור תרומתה להתפתחות לאורך מעגל החיים. בד בבד עם התמורות התרבותיות, הטכנולוגיות והבריאותיות השונות, הולכים וגוברים האתגרים עימם אנו מתמודדים כהורים, אנשי מקצוע ואנשי חינוך. לאור זאת, ככל שנשכיל להרחיב את ארגז הכלים שלנו ונכיר את השימושים והעקרונות שעומדים לרשותנו, כך נוכל להפוך למאמנים שיודעים לנצל הזדמנויות, לזהות מצבים ולהתאימם לסביבה הדינמית באופן שייזמן לילדים הנאה, תוך שמירה על תוכן רלוונטי ולמידה משמעותית. 

פריצת הדרך שחלה בשני העשורים האחרונים בכל הנוגע לשיטות האימון, דרכי ההוראה והחשיבה בכל הקשור לפיתוח הגופני של ילדים וספורטאי הישג מזמנת אפשרויות חדשות רבות.
במהלך הקורס תילמד מתודולוגיה סדורה לאימון ילדים ומתבגרים המבוססת על היכרות מעמיקה עם שלוש גישות אימון הרווחות כיום בעולם האימון: גישת השלבים הרגישים, למידה מונחית אילוצים ותהליכי למידה דיפרנציאליים בתנועה – החל משלב קליטת המידע, דרך תהליכי עיבוד המידע ועד לשלב ההוצאה אל הפועל של המיומנות או הביצוע הטכני והטקטי. כמו כן, נכיר את כלל קבוצות מיומנויות היסוד המוטוריות, את שלבי הרכישה של המיומנויות השונות ושילובן בתוכנית האימונים בגישה אינטגרטיבית.

נצא עם תובנות וכלים ליישום מעשי הלכה למעשה בשטח תוך שילוב בין הגישות השונות באופן המשרת את המטרות שלנו כמאמנים ואת הצרכים של החניכים שלנו. הקורס מקנה כלים פרקטיים בתחום הפסיכולוגיה של הספורט עם אוריינטציה לאימון ילדים והגיל הרך, שיפור ביצועים לספורטאי הישג צעירים, התעמלות ומגוון רחב של משחקים בשיטת מולטי סקילס זאת לצד הרצאות אורח מרתקות ומפתיעות בנושאים שונים.

גל קרפטי, רכזת מחוז מרכז בעמותת איתן
קורס מטורף! כיף ללמוד מהטובים ביותר 💪 הידע, המגוון והגיוון אצלו הוא עצום! כל פעם מחדש זה פשוט חוויה, ממליצה בחום על הקורסים שלו - נותן המון למקצוע ולחיים!
אבי כהן, מאמן כדורגל ומדריך ספורט בבתי-ספר
קוראים לי אבי כהן ומההיכרות שלי עם חי סיני אחרי שעברתי אצלו קורס, אני יכול להגיד שאחרי 20 שנה של מאמן כדורגל קיבלתי המון המון ידע! לא האמנתי שאפשר לגרום ל-30 ילדים בכיתה לייצר פעילות בכזאת הנאה וכזאת תשוקה ... הכלים שחי נתן לי מעבר לכך שהרחיבו לי את הידע הם גרמו לי להנות מהעבודה שלי עוד יותר. הערך המוסף של חי סיני שרואה בזה שליחות כלפיי כל ילדה וילד וזה ממש ממכר! ממליץ בחום זה קורס שכל מדריך או מאמן בישראל שעובד עם ילדים ונוער חייב לעבור.
לינוי ברל, מורה לחנ"ג ומרצה בקורסי חדר-כושר
חי מרצה מעולה, מסביר את החומר בצורה ברורה ומקצועית, לקחתי מהקורס כלים רבים בהם רעיונות, גישה ללימוד והדרכת ילדים וכלים נוספים. ממליצה מאוד למורים לחנ״ג ולמדריכי חוגי ספורט לילדים.
עידן שנקר, מאמן קפוארה
חי סיני הוא אדם זהב ואיש מקצוע משכמו ומעלה. שיטת מולטי סקילס שפיתח הולכת ומתפתחת משנה לשנה ומפיצה את חשיבות פיתוח הקשר בין התנועה לקוגניציה. אני כמאמן קפוארה, עברתי את ההכשרה של מולטי סקילס, ועבדתי בצמוד לחי במשך כ-3 שנים. עקב הלמידה וההצמדות אליו המשכתי בזכות כך לפתח את קבוצות הקפוארה שלי! לחי ולמולטי סקילס תמיד שמורה פינה חמה אצלי בלב.
רונן הרשקו, משנה למנכ"ל התאחדות לכדורגל
התפעלנו מהרצאתך המרתקת בנושא ביצוע מיומנויות תנועתיות כלליות וספציפיות כתלות בגירויים סביבתיים. קיבלנו שבחים רבים מציבור המאמנים . היה לנו לכבוד לארח אותך בקורס, בתקווה כי גם בהמשך הדרך יימשך שיתוף הפעולה הפורה בהדרכות מאמנים ואף בנושאים עתידיים נוספים
בר חיניץ, מדריך ספורט לילדים ומטפל
אני חייב תודה ענקית לחי סיני. על הדרך המדהימה שנגלתה בפני והרבה בזכותו. החום, האנושיות, ראיית האחר וצרכיו קודם כל... וכמובן המקצועיות הבלתי מתפשרת. הכי מקצוען שיש בתחום אימון הילדים והנוער. יצאתי עם ארגז כלים בלתי נגמר! הדרך שלי עם חי התחילה לפני שנתיים וממשיכה עד היום. ממליץ לכל מי שמרגיש לו ללמוד את התחום של אימון ילדים. חי הוא האיש. מולטי סקילס היא השיטה!
עודד עברון, מדריך אגרוף תאילנדי
הגעתי לקורס כדי להבין יותר לעומק איך נכון לעבוד עם ילדים ומהר מאוד בקורס התברר לי שהגעתי חסר כלים ויצאתי עם יותר מידי כלים!!
איריס זרחיהו, בעלת קבוצות האימון לילדים
את חי סיני פגשתי מייד אחרי שסיימתי עוד תעודה ואחרי כמה תארים שנתלו על הקיר, אבל את התעודה של הקורס הדחוס, המקצועי והעמוס באותו קיץ אני תולה על לוח ההצלחות שלי בכל בוקר! כי באותו קורס, ומבלי להגזים, גמלה בידי ההבנה שזה מה שחיפשתי וזה הדבר שיביא אותי לשלב הבא. ואכן, כיום, לאחר 3 שנים הכל היסטוריה. יש לי קבוצות בנות 100 ילדים מגילאי גן ועד כיתות ח'. המון סיפוק ואין לי ספק שהחשיבה מחוץ לכל מה שהכרתי, הגיבוי המחקרי ואישיותו הנדירה בנוסף להכשרה ב'ניקה' הובילו אותי למי שאני היום. אני מציעה לכל מי שמתבלט שקודם ירשם, כדי שלא יפספס ואח"כ יתקשר אליי כדי לקבל אישור שעשה את הצעד הנכון עבור עצמו ועבור סביבתו!
אבישי שבתאי, מדריך כדורגל וספורט בבתי"ס
כשהגעתי ללמוד את המולטי סקילס אצל חי, הייתי בטוח שאני מאמן שיודע הרבה אפילו הרבה מאוד עם וותק של 10 שנים של אימון מאחורי. אבל מהשנייה הראשונה שהתחלתי את הקורס בווינגיט הבנתי שאני לא יודע אפילו מאית. החוויה של הקורס אצל חי לא רק שיפרה אותי כמאמן אלא שינתה לי את כל החשיבה על צורת האימון שבה אני צריך לאמן. מומלץ מאוד ואני יכול אפילו לומר חובה על כל מי שרוצה לאמן. לא משנה כמה ניסיון יש לכם ואם איזה גילאים אתם עובדים אתם הולכים להיות מאמנים ברמה הרבה יותר גבוהה.
חן צור, מורה לאנגלית ומאמנת כושר
לפני כשנה נחשפתי למולטי סקילס בסדנה חוויתית בשיטה פורצת דרך של אימוני ספורט חכמים. מאותו רגע היה לי ברור ששיטות האימון של מולטי סקילס מתכתבות באופן מופלא עם הרצון שלי לשלב בין תחום החינוך וההוראה לתחום אימוני ילדים ונוער. מיד נרשמתי לקורס של מולטי סקילס לפיתוח יסודות ספורטיביים בילדים ונוער - תכני הקורס מקיפים, משמעותיים, פרקטיים ונוגעים בכל סוג אימון בעבודה עם ילדים ונוער. זה נתן לי שדרוג בכל רמה ערכית, מקצועית ואישית כאשת חינוך ומאמנת ילדים ובכלל. חי סיני מרצה בעל ידע פנומנלי, מנטור שיודע לדייק את עבודת המאמן ומקנה למידה חוויתית מדהימה של שיטות עבודה וגישות פרקטיות מבוססות מחקר וידע לאורך כל הדרך.
חגי וילוגה, פסיכולוג ספורט
קורס מדהים, נהניתי מכל רגע וקיבלתי המון כלים להמשך דרכי המקצועית. ממליץ בחום, חובה בכל מסגרת חינוכית.
אריק מונטילובסקי, מאמן כושר בכדורסל
ממולץ בחום, חי סיני הוא איש נהדר שרואה רחוק והקורס מאוד מעניין, מעשיר ומועבר בצורה כיפית ביותר. תרשמו, תגידו אריק שלח אתכם 😉
סיון קליין, מורה לחנ"מ ומאמנת כושר
אחד הקורסים החווייתיים שלמדתי כל-כך מלמד ומעשיר!!
גלעד פולק, מאמן קבוצות ריצה לילדים
קורס וגישה ייחודית שנותנת כלים ורעיונות לכל מאמן ומאמנת שעובדים עם ילדים. מדריכים מקצועיים וכלים חזקים ומשמעותיים!
שקופית קודמת
שקופית הבאה

במה הקורס ישרת אותי מקצועית?

  • כבר במהלך הקורס בזכות פיתוח יכולת חשיבה ייחודית תפתחו תוכן מעניין, רלוונטי וכזה שמקדם את החניכים שלכם.
  • תדעו לזהות פערים בביצועי החניכים שלכם ולהגיב בצורה מותאמת ומהירה יחסית למתרחש בשטח.
  • תפתחו יכולת לנתח את התנועה של החניכים מפרספקטיבה שונה שאינה רק פיזית, אלא גם קוגנטיבית ורגשית. 
  • תאמצו דרכי חשיבה שיהפכו כל אימון שלכם לאפקטיבי יותר וכזה שמייצר מעורבות מיטבית של החניכים!
  • תוכלו לבנות סרגל מאמצים שמבוסס על תהליכי חשיבה, תהליכים פיזיים ותהליכים חברתיים.
  • תהפכו למאמנים יותר מגוונים, מעניינים ומשמעותיים עבור החניכים.

מה המטרות של הקורס?

  • להקנות הקניית כלים לפיתוח תוכן המותאם לקהל המתאמנים. 
  • לייצר תנאי למידה מובנים, אך גמישים לשימוש בכלים רלוונטיים והתאמתם לענפי הספורט השונים.
  • לאמץ חשיבה חדשנית בכל הנוגע לפיתוח תוכניות ותכנים לאימון ילדים ומתבגרים.
  • לייצר הבנת עומק של יסודות התנועה האנושית כבסיס, הן להתפתחות ספורטיבית והן להתפתחות תפקודית יומיומית של ילדים.
  • לאפשר למידה שמשלבת התנסות מעשית לצד רקע תיאורטי.

תעסוקתית זה מקדם אותי?

  • ניתן להשתלב במסגרת עמותת ניקה ספורט בקהילה במידה ותמצאו מתאימים.
  • תוכלו להשתלב במסגרת תוכניות העשרה בבתי ספר ובמסגרת תוכניות לימודים נוספות.
  • תוכלו להשתלב במסגרות צהרונים ומסגרות בלתי פורמליות.
  • תוכלו ליצור מסגרות עצמאיות לחוגים בגילאים הרלוונטיים.
  • תוכלו להתפתח מקצועית באופן משמעותי באגודות הספורט בהם אתם פועלים או תפעלו בעתיד.
  • ובאופן כללי, ידע זה כוח 🙂 את הכלים שתקבלו תוכלו לנתב להרבה מקומות טובים ומשמעותיים!

מה ההסמכה שאקבל?

עם העמידה בדרישות בהצלחה תקבלו תעודת ‘מאמן לפיתוח יסודות ספורטיביים לילדים ונוער’ בשיטת MULTI SKILLS מטעם בית הספר למאמנים במכון וינגייט.

למי זה מתאים?

  • מדריכים ומאמנים בענפי הספורט השונים שעובדים עם ילדים.
  • מורים וסטודנטים לחינוך גופני.
  • מאמני כושר ופיטנס שעובדים עם ילדים במסגרות סטודיו ורשתות חדרי-כושר.
  • בעלי רקע ו/או ניסיון בהדרכה והוראה בחינוך הפורמלי והבלתי-פורמלי, שרוצים להתמקצע בעבודה עם ילדים בתחום הספורט.

מה היקף הקורס?

140 שעות אקדמיות – בהם ילמד החלק הענפי, שמיועד לבוגרי הכשרות קודמות ולמשתתפים בהכשרת הבסיס. שעות הכשרה אלה ילמדו באופן פרונטלי בלבד!

משתתפים ללא הסמכה קודמת יצטרכו לעבור ריאיון קבלה לקורס וידרשו בנוסף ללמוד כ-72 שעות אקדמיות חלק מדעי המונה אנטומיה ופיזיולוגיה. למידה זו תיעשה בזום.

מעניין אותי! מה המחיר ואיך נרשמים?

פשוט מאוד, אפשר להשאיר פרטים בתחתית הדף ונחזור אליכם.

או להיכנס לאתר מכון וינגייט ולהסדיר דמי רישום בלחצן המצורף מתחת.

שיתוף
דילוג לתוכן