מאת: חי סיני

חלק ב: הדגימו.

"ההדגמה חייבת להיות תואמת לרמת הילד, התאמה נכונה חיונית ללמידה מקסימלית ולמוטיבציה גבוהה!"

הדגמה הינה חלק חשוב בהתפתחותו של הילד והפיכתו לילד פעיל, זאת משום שילדים צעירים, בגילאי 4-8, הינם חסרי ניסיון, הם דף חלק, זהו השלב בו הם יכולים להרחיב את מאגר המשחקים והאביזרים שבאמצעותם יוכלו בהמשך לפתח משחק בעצמם. ילדים הם עם סקרן, חשוב לספק להם גירויים שונים, הם מטבעם יחקרו, יבדקו ויבחנו מה התוצאה של כל פעולה שהם עושים. ההתנסות מהווה שלב קריטי להתפתחותו של הילד, גילאי 4-8 הינם גילאים אידיאליים בהם יש לחשוף את הילד למגוון רחב ככל הניתן של התנסויות.

מתפקידנו לספק ולהציע להם רעיונות לפעולות שונות, שיאפשרו להם התנסות, על-ידי הדגמה לעיתים קרובות ובצורה מגוונת ככל הניתן על מנת לספק להם סל רחב של רעיונות שאותם יוכלו לחקות ולהתנסות באמצעותם. חשוב לציין, שילדים נהנים מאתגרים שונים, חדשים, לכן ככל שההתנסות תהיה חווייתית יותר, כך הלמידה תהיה משמעותית יותר. חשוב להציג בפניהם מגוון פעולות שמשלבות קצב ומקצב, התמצאות במרחב, הפרדת איברים, שיווי משקל, תיאום עין-גוף, ויסות כוח ועוד כמו בתכנית הייחודית של אימוני מולטי סקילס.

ילדים מחקים מבוגרים בצורה יוצאת דופן, החיקוי מאפשר להם להאיץ למידה. דרך נהדרת לדעת אם הילד בשל להתנסות היא פשוט לשאול אותו האם הוא יכול לחקות את מה שאתם מדגימים, ילדים לומדים מהר מאוד מצפייה! הדגמה, בייחוד של ההורים (ובמיוחד, בפני ילדים בגיל המצוין מעלה) משמש כמנוע להנעה פנימית של הילד לנסות משהו חדש, פעולה זו מפחיתה את רמת החרדה מהתנסויות חדשות.

חשוב תמיד לזכור! ההדגמה חייבת להיות תואמת לרמת הילד, אחת הטעויות הנפוצות היא אי התאמת הפעילות לרמתו של הילד, התאמה נכונה חיונית ללמידה מקסימלית ולמוטיבציה גבוהה. במידת הצורך עזרו לילדכם בתחילה, על ידי פעילויות שמתאימות לרמתו – פשוטות אם צריך, כך שיבשיל ללמידת מיומנות חדשה או ליטוש של מיומנות נרכשת. ברגע שהם רכשו מיומנות הם ישכילו להשתמש בה בהמשך כשישחקו בעצמם או עם אחרים.

מולטי סקילס מספקים אימוני ספורט לפיתוח מיומנויות אצל ילדים, אתם מוזמנים ליצור קשר ולספק לילדכם את מה שהוא צריך! > עבור לשעות פעילות